گرچه غلبه کامل بر کرونا در گرو تولید و کاربرد واکسن بیولوژیک است، لیکن موثرترین و عمده ترین واکنش برای غلبه بر کرونا، واکنش ارتباطی – اجتماعی و درواقع تعامل با افکارعمومی است.

هوشمند سفیدی رئیس جشنواره تبلیغات و روابط عمومی ایران در مراسم افتتاحیه این جشنواره که ۵ مرداد ماه به شکل مجازی برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق گفت: تبلیغات، روابط عمومی، رسانه و مدیریت کاربرد خردمندانه آنها، این قابلیت را دارند که اسباب تعامل با افکارعمومی را فراهم آورند و به نظر می رسد در مواجهه با کرونا باید از این ظرفیت ها، استفاده کامل و بهتری کرد.

کرونا ، فاجعه بزرگ

او کرونا را فاجعه توصیف کرد و گفت: اما فاجعه بزرگتر، تقلیل مشکل و کم اهمیت نشان دادن آن و عادی انگاری آن بوده و سئوال این است که چقدر برای مشارکت دهی مردم، هزینه تبلیغات، روابط عمومی، رسانه و تعامل با افکارعمومی کرده ایم؟ و لذا باید مدام در حال خود انتقادی و باز اندیشی باشیم که تعامل با افکارعمومی را چگونه می توانیم بهینه تر سازیم.

او با اشاره به الگوی حل مسئله بر پایه آگاهی و شناخت تأیید کرد: تنها در زمانی مردم به مشارکت کامل در مبارزه علیه کرونا خواهند پیوست که اولاً شناخت و آگاهی آنان از مشکل و مسئله در حد زیاد باشد، ثانیاً محدودیت و مانعی برای مشارکت نداشته باشند و ثالثاً از منافع مشارکت در این کارزار، آگاهی کافی داشته باشند، تنها در این صورت است که علاوه بر کسب آگاهی درباره کرونا، به پردازش اطلاعات دریافتی و ایجاد رابطه بین مسئله و منافع خود که همانا حفظ سلامتی است، روی خواهند آورد، بنابراین باید آگاهی کیفی و مناسب با نیاز مردم با استفاده از همه رسانه ها و در قالب کمپین ۳۶۰ درجه ارائه شود.

توسعه صنعت ارتباطات اعم از تبلیغات و روابط عمومی

رئیس جشنواره تبلیغات و روابط عمومی ایران در ادامه سخنان خود به ضرورت توسعه صنعت ارتباطات اعم از تبلیغات و روابط عمومی اشاره کرد و آن را در مقابله با تحریم ها، توسعه صادرات، تعامل مناسب با افکارعمومی و توسعه آگاهی های عمومی مهم ارزیابی کرد.

او توجه به خلاقیت و اثربخشی فعالیت های ارتباطی را دو اصل مهم دانست و با ذکر اینکه خلاقیت، روح تبلیغات است، اثربخشی را ضامن موفقیت یک برنامه ارتباطی و جلوگیری از هدر رفت منابع و سرمایه گذاری های ارتباطی دانست.

شاخص توسعه

سفیدی هزینه های تبلیغاتی و روابط عمومی را یک شاخص توسعه دانست و هرگونه کاهش آنها را به دلایل مختلف نوعی کج سلیقگی دانست.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت روابط عمومی در کشور، نبود متولی، نبود تشکل های مدنی قوی و فقدان استراتژی و برنامه توسعه آن را باعث تأسف دانست و گفت: شایسته نیست پس از ۸۲ سال از حیات این نهاد در کشور، همچنان در پی مطالبه گری برای توسعه هنر هشتم باشیم و کسی حرف های دست اندرکاران روابط عمومی را نشنود.

روابط عمومی ۴

سفیدی آینده روابط عمومی را بی بدیل دانست و تأکید کرد: در حالی که جهان وارد روابط عمومی ۴ می شود، ما در روابط عمومی ۲ متوقف شده ایم، لذا روابط عمومی برای پشتیبانی از برنامه های اجرایی کشور، نیازمند جهش توسعه است.

او در پایان مسئولیت روابط عمومی را در دوره فراپسامدرنیته، تأکید بر راهبرد ما یکی هستیم و باید با هم ساختن را انتخاب کنیم و یا به عبارتی سرنوشت مشترک انسان امروز دانست و گفت: این ظرفیت در ذات و جوهره روابط عمومی وجود دارد باید با بالفعل کردن آن، روابط عمومی را به رسمیت شناخت و تخصص را بر آن حاکم کرد.

جشنواره تبلیغات مجازی برگزار شد

خاطرنشان می سازد جشنواره تبلیغات و روابط عمومی ایران امروز به صورت مجازی و با حضور مجازی کلیه دست اندرکاران تبلیغات و روابط عمومی به منظور تقدیر از روابط عمومی های ستاره سال ۱۳۹۸ و معرفی برترین آثار تبلیغات ایران در سال گذشته و بررسی مسائل تبلیغات و روابط عمومی در کشور برگزار شد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>