به‌ گزارش دبیرخانه جشنواره تبلیغات ایران ، محمد سلطانی فر در چهارمین جشنواره تبلیغات ایران با اشاره به وظایف حوزه تبلیغات و سیاست های معاونت مطبوعاتی اظهار کرد: تبلیغات و رسانه جزء لاینفک هم هستند و داشتن نگاه درآمدی به این حوزه امری ذاتی است. این موضوع هم برای ما مهم است و هم به حوزه های صنعتی کمک می کند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به «زیبایی در تبلیغات و تبلیغاتِ زیبا» به عنوان نکات مهم و موثر حوزه تبلیغات اشاره کرد و با بیان اینکه ثبات در هر حوزه ای با تبلیغات رابطه مستقیم دارد، گفت: در معاونت مطبوعاتی هم تحقیقاتی در این زمینه انجام دادیم‌.  تبلیغات در هر کشوری که ثبات بیشتری در همه زمینه های توسعه داشته باشد، حجیم تر و بارزتر است. به همین دلیل باید نگاه ویژه ای به این رابطه داشته باشیم.
سلطانی فر افزود: در حوزه اطلاع رسانی تبلیغات، اصل صداقت و صحت موثر است نه تبلیغات کاذب و دروغین، به گونه ای که امروز اثر بخشی برخی تبلیغات ۶۰ ساله را می بینیم که هنوز هم با همان بسته بندی و پکیج قدیمی ادامه دار هستند. رمز موفقیت این تبلیغات صداقت و صحت است و با این عنوان هویت دار شده اند.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت و تاثیر جریان دسترسی آزاد به اطلاعات در عرصه تبلیغاتی، اظهار کرد: اگر در این جریان، اعتماد مردم از دست برود تشکیلات تبلیغاتی هم از بین رفته و نبود اطلاعات درست تبلیغاتی به تمام صنعت تبلیغات خدشه وارد می‌کند. بنابراین لازم است در این زمینه نگاه جدی داشته باشید.
سلطانی فر در ادامه از تاسیس اتحادیه کانون های تبلیغاتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مهمترین رویدادی است که در زمینه تبلیغات ایجاد شده است. معتقدم دامنه دخالت دولت در امور مربوط به کانون‌های تبلیغاتی باید کم شود و اصرار برای ایجاد اتحادیه کانون های تبلیغاتی برای همین است. ما می توانیم با آموزش به نهادهای خصوصی و توانمند کردن آن ها موضوع صدور مجوز را نیز به آن ها واگذار کنیم. این رقابت باعث افزایش کیفیت عرصه تبلیغات می شود.
سلطانی فر با بیان اینکه عرصه تبلیغات در ایران نیازمند پوست اندازی است، گفت: بسیاری از نگاه های ما در کانون های تبلیغاتی معطوف به گذشته و تبلیغات سنتی است. دنیا به سرعت از این مرحله عبور کرده و بر تبلیغات مبتنی بر وب، شبکه های اجتماعی و دیجیتال متمرکز شده است. اگر در این فضا رشد و پیشرفت نکنیم در فضای بیرون و داخل باخته ایم.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گریزی به قانون تبلیغات زد و از رایزنی با مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون تبلیغات در ایران خبر داد.
وی همچنین به ظرفیت های گسترده شبکه های اجتماعی و دیجیتال برای تبلیغات اشاره و آماری از فعالیت کاربران در هر دقیقه در برخی شبکه ها و فضاهای تحت وب ارائه کرد و گفت: امروزه در هر دقیقه در شبکه اجتماعی فیس بوک ۹۷۳ هزار لاگین شکل می گیرد، ۳.۷ میلیون سرچ در گوگل انجام می شود. ۲۶۶ ساعت فیلم در نت‌فیکس مشاهده می شود. ۳۸ میلیون پیام در واتس آپ تبادل می شود. ۴۸۱ هزار توئیت ارسال شده و ۱۷۸ میلیون ایمیل ارسال می شود. ۴.۳ میلیون فیلم در یوتیوپ دیده می شود. این همه فضای گسترده تبلیغات وجود دارد و ما به عنوان دولت باید تسهیل گر، حامی تبلیغات در این عرصه باشیم.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیر تبلیغات در حمایت و صادرات کالای ایرانی افزود: در فضای تحریم ما می توانیم به شرایط سخت فعلی، به چشم فرصت نگاه کنیم و برای تبلیغ و معرفی کالای ایرانی به دنیا از آن بهره ببریم.


در پایان این مراسم ضمن تجلیل از احمد روستا و ابراهیم حقیقی به‌عنوان دو چهره ماندگار تبلیغات کشور، از برگزیدگان چهارمین ‏جشنواره تبلیغات ایران تقدیر به‌عمل آمد.‏ در این دوره، از مجموع آثاری که در ۱۶ شاخه ‏مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، ۳۵۰ اثر داوری شد که پس از ارزیابی‌ها ۴۵ اثر به‌عنوان آثار برگزیده این ‏جشنواره انتخاب و معرفی شدند.‏ 

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>