نیاز تبلیغات ایران به انقلاب در خلاقیت

هوشمند سفیدی رئیس جشنواره تبلیغات ایران که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد ، با اشاره به این مطلب گفت: پرهیز از کپی کاری و دمیدن روح تازه به بعد آفرینشگری در حیطه تبلیغات یک ضرورت است و ما برای رقابت پیروزمندانه در صنعت فرهنگ به صنایع خلاق نیاز داریم و صنعت تبلیغات باید در نهضت تازه گردانی پیشگام و پیشاهنگ باشد و این لازمه اثربخشی است.

سرمایه گذاری در تبلیغات

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم سرمایه‌گذاری در تبلیغات پرداخت و گفت: اگر تبلیغات ما به فرهیختگی و تعالی برسد و بتوانیم از آن استفاده خردمندانه داشته باشیم، آنگاه تبلیغات تجاری می‌تواند به‌عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی عمل کند و بین ۱۵ تا ۲۰ در افزایش تولید ناخالص ملی مؤثر واقع شود.

او در بخش دیگری از سخنانش با دعوت از برندها برای استفاده از تبلیغات دیجیتال به‌جای تبلیغات پخشی (رادیو و تلویزیون) و تبلیغات چاپی یادآور شد: گرچه نمی‌توان اهمیت این دو تبلیغات را نادیده گرفت، لیکن باید پذیرفت تبلیغات دیجیتال از تبلیغات پخشی و چاپی سبقت گرفته است و برندها باید با سرمایه‌گذاری در تبلیغات دیجیتال به روند چرخش هزینه‌ها به این سمت در برنامه‌ریزی تبلیغاتی خود، پاسخ مثبت دهند.

اهمیت تبلیغات در دوره رکود اقتصادی

رئیس جشنواره تبلیغات ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تبلیغات در دوره رکود اقتصادی، گفت: کاهش هزینه‌های تبلیغات در دوران رکود، افتادن در دام است و حفظ روند تبلیغات در دوره رکود، به حفظ اعتماد مشتریان و تصویر مطلوب از برندها کمک می‌کند.

دو صنعت روابط عمومی و تبلیغات

وی جشنواره تبلیغات را جشن تعامل دو صنعت روابط عمومی و تبلیغات و توانمندسازی آن‌ها را در خلق آثار تبلیغاتی فاخر، عامل توسعه صنعت فرهنگ ارزیابی کرد و گفت: رشد صنایع فرهنگی ما را در خلق صنایع فرهنگی فاخر و افزایش سهم کشور از اقتصاد صنعت فرهنگ کمک خواهد کرد.

سفیدی سهم نیم درصدی ایران از تبلیغات جهانی را درخور ایران اسلامی ندانست و گفت: افزایش سهم از تبلیغات جهانی ما را در کمک به رشد صادرات، ارتقای توانایی مقابله با تبلیغات منفی و پیشبرد آرمان‌های متعالی ملت ایران توانمندتر خواهد ساخت.

چشم انداز جشنواره تبلیغات ایران

او در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: هدف جشنواره تبلیغات ایران، تبدیل‌شدن به یک جشنواره منطقه‌ای در دوره چهارم و یک جشنواره جهانی در دوره پنجم آن است.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>