حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره تبلیغات ایران

محمد حیدری، مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به جشنواره ملی تبلیغات گفت: جشنواره تبلیغات ایران که در گام دوم خود ایستاده، ظرفیت و توانمندی قابل‌قبولی دارد.

وی که در آیین تقدیر از برترین­ های تبلیغات ایران صحبت می­کرد با اشاره به نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: وزارت فرهنگ به اعتبار قانون تنها متولی تبلیغات در کشور است. ما تلاش می‌کنیم کسانی که در حوزه تبلیغات علاقه‌مند هستند و مسئولیتی دارند به تعامل بپردازند تا بتوانیم کیفیت تبلیغات را ارتقا دهیم. وزارتخانه ما نگاه راهبردی جدیدی نسبت به تبلیغات دارد و این نگاه معطوف به نوآوری‌ و اثربخشی است.

پلی ارتباطی بین اقتصاد و اجتماع

حیدری در ادامه گفت: تبلیغات موضوع روز دنیاست که پلی ارتباطی بین اقتصاد و اجتماع است. مشکلات اقتصاد در کشور زمانی برطرف می‌شود که بتوانیم از ظرفیت حوزه تبلیغات و کارشناسان این حوزه استفاده کنیم. برای رسیدن به وضع مطلوب در حوزه تبلیغات باید شفافیت را دنبال کنیم. زمانی در این عرصه به جنبه عملیاتی خواهیم رسید که همه توانمندی‌ها در این عرصه ورود پیدا کنند.

وب با اشاره به این‌که تبلیغات می‌تواند منشأ تحولی باشد گفت: تبلیغات زمانی می‌تواند منشأ تحولات باشد که از علم و دانش دنیا تأثیر بگیرد. تبلیغات در کشورهای مختلف ابزار استثمار و سلطه فرهنگی است. شیوه تعاملات و همکاری‌ها در دنیای تبلیغات کشور نشان می‌دهد که روابط میان منظومه تبلیغاتی کشور ما هماهنگ نیست.

منظومه تبلیغاتی در چهار حوزه مهم و راهبردی

مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد با اشاره به منظومه تبلیغاتی کشور گفت: این منظومه در چهار حوزه مهم و راهبردی جای می‌گیرد. سازمان نظارتی، ارکان اجرایی، صاحبان رسانه، سازمان آگهی یا سفارش‌دهنده تبلیغات ازجمله موارد این منظومه هستند. این منظومه تا زمانی که به تعادل نرسد تبلیغات کشور ما رشد نخواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تبلیغات نقش مهمی دارند گفت: تبلیغات بر سبک زندگی و منش تأثیر بسیاری دارد و بر اساس اصول روان‌شناختی اثرات خود را به‌جای می‌گذارد. نکته مهم‌تر این است که تبلیغات کارکرد چندوجهی دارد. ما برای تبلیغات تعریف راهبردی و عملیاتی نداریم و باید بدانیم که تبلیغات یک هنر است و وامدار تمام علوم است و کسی باید در این عرصه کار کند که توانمند باشد. در حال حاضر ما به‌صورت آکادمیک توانایی در این حوزه نداریم.

کار بزرگ جشنواره تبلیغات ایران در مقدمه کار

وی در ادامه با اشاره به جشنواره بیان کرد: این جشنواره به‌عنوان مقدمه‌ی کار بزرگی است. تبلیغات هرچقدر با اقتدار انجام شود اقتصاد، فرهنگ و تعاملات اجتماعی در کشور بهتر خواهد شد. ما باید در عرصه تبلیغات شفاف‌سازی، انحصارزدایی و رقابت‌پذیر کردن این صنعت را دنبال کنیم.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>